вівторок, 26 серпня 2014 р.

Три шляхи ведуть до знань:
 шлях роздумів - цей шлях найблагородніший,
 шлях наслідування – це найлегший,
 і шлях дослідження – найскладніший.
Конфуцій

Жага відкриттів, прагнення проникнення в таємниці буття народжуються ще на шкільній лаві. З перших же днів у школі можна помітити дітей, яких не задовольняє робота зі шкільним підручником у темпі запропонованому вчителем. Такі учні читають спеціальну літературу, шукають відповіді на свої запитання в різних галузях знань, задаючи вчителеві «незручні » запитання. Часто ці запитання не стосуються теми уроку, а деколи і предмету.  Дуже важливо виявити всіх, кому необхідно своєчасно надати допомогу по втіленню в життя планів і мрії, якомога повніше розкрити свої здібності.
Адже, як тільки зникає зацікавленість, натхнення, подив, одразу починають панувати лінощі та примус. Сучасні діти вже не вірять на слово, їм слід самостійно дійти істини на основі власних досліджень. 
Своїм вихованцям пропоную різноманітні теми для проектів, переважно екологічного спрямування, але частим є і проектна діяльність, що відповідає навчальній програмі та розкриває і доповнює зміст уроку. Результати виконаних проектів мають бути матеріальними, тобто певним чином оформлені ( буклет, стінгазета, доповідь, проект, презентація тощо.)
Я не помилилась, вибираючи для себе цю проблему. Вона цікава тим, що, з одного боку, дозволяє створити умови для розвитку інтелектуальних здібностей обдарованих дітей, а з іншого - проект дає можливість брати участь у цікавій і результативній роботі всім дітям. У ході захисту проектів учні вчаться чітко і переконливо викладати інформацію, захищати свою точку зору, ставити питання, слухати один одного. Багатьом дітям такі виступи допомагають повірити у свої сили, у себе.
На мою думку, використання проектно-дослідницької діяльності на уроках хімії та біології є особливо важливим і результативним.Хімія та біологія  є одними  з практично орієнтованих природничих наук:  Їх успіхи  завжди спрямовані  на  задоволення  потреб  людства.  Вивчення  цих предметів  в  школі  сприяє формуванню  світогляду  учнів  і  цілісної  наукової  картини  світу,  розуміння необхідності  хімічної  освіти  для  розв’язання  повсякденних  життєвих  проблем,  а також виховання моральної поведінки в навколишньому середовищі.  

Немає коментарів:

Дописати коментар